Międzynarodowy Projekt Edukacyjny - Canva na lekcji
W tym roku szkolnym kolejny raz będziemy pobudzać swoją kreatywność i rozwijać kompetencje cyfrowe z pomocą narzędzi CANVA.
Po raz drugi już dołączamy do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Canva na lekcji informatyki!
- Założenia projektu
Canva to jedno z najpotężniejszych narzędzi edukacyjnych, które uczy kreatywności. Pracując z Canvą na lekcji:
- uczniowie nauczą się tworzyć i projektować online - nauczyciel widzi na bieżąco jak postępują ich twórcze umysły
- nauczyciel zaprasza uczniów do klasy i dzieli ich na grupy - dzięki temu uczniowie pracują metodą projektu
- nauczyciel widzi każde działanie ucznia - może na bieżąco wstawiać komentarze i informacje zwrotne na temat pracy ucznia i zachęcać go do samokształcenia
- Dlaczego warto pracować z uczniami w Canvie?
- uczeń działa i tworzy - zapamiętujemy 90% tego, co sami zrobimy.
- jest kreatywny - to jedna z kluczowych kompetencji. Trenując ją, sprawimy, ze uczeń w przyszłosci będzie miał tysiąc pomysłów na minutę i odczuwał zadowolenie z siebie!
- pracuje w zespole i uczy się współpracy - wzajemne uczenie się od siebie, pozwala dłużej zapamiętać zdobyte informacje
- uczy się poprzez zabawę - Canva to zabawa i jednocześnie nauka - praktyczna, interaktywna i dająca szybkie rezultaty.
- Cel ogólne projektu:
- wprowadzenie ucznia w świat wartości
- kształtowanie postaw dobra, prawdy i piękna oraz dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne
- dbanie o rozwój i budowanie relacji społecznych
- twórcze działania uczniów z wykorzystaniem technologi informacyjno-komunikacyjnej w sposób odpowiedzialny
- wsparcie edukacji informatycznej i medialnej poprzez naukę projektowania graficznego online w darmowym serwisie Canva dla edukacji
- Cele szczegółowe projektu:
- wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, rodzina, patriotyzm
- integracja i budowanie relacji
- rozwijanie poczucia estetyki
- poznawanie siebie i swoich mocnych stron
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat Polski i wybranych państw europejskich oraz ich
zwyczajów i tradycji - rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami, jakim jest kreatywność i innowacyjność
- rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci oraz nauczycieli, w tym zainteresowań związanych z projektowaniem online
- odkrywanie dziecięcych talentów, rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych
- tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy