Nasza strona została odwiedzona 9012756 razy.
Dziś są imieniny: Anieli, Sykstusa, Jana
W załączniku zamieszczam Procedury organizowania pomocy PP w Zespole Szkół w Nekli oraz wzór Wniosku dla rodzica.
Ważne: pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest dobrowolna i nieodpłatna.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna realizowana jest podczas bieżącej pracy z uczniem oraz podczas realizacji zajęć dodatkowych.
Zajęcia dodatkowe organizowane są na pisemny Wniosek rodzica, wychowawcy, specjalisty lub innych osób wskazanych w Rozporządzeniu. Wzór Wniosku o objęcie dziecka pomocą znajdziecie Państwo poniżej w Załącznikach. Wnioski będą dostępne w formie papierowej w Sekretariacie szkoły oraz u psychopedagoga szkolnego.
Decyzja Dyrektora szkoły dot. organizacji zajęć dodatkowych wydana zostanie w formie pisemnej, po weryfikacji i zatwierdzeniu aneksu do arkusza organizacyjnego przez organ prowadzący.
Informacje dot. zajęć z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej:
zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze : organizowane są dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego. Ponadto, wspierają uczniów, którzy z różnych względów potrzebują czasu na uzupełnienie materiału dydaktycznego omawianego na zajęciach (np. po długotrwałej chorobie). Udział w zajęciach może być określony terminowo np. do końca I półrocza lub do momentu wyeliminowania trudności.
zajęcia korekcyjno – kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Polegają na treningu zaburzonych funkcji. Bardzo ważne jest systematyczne uczestniczenie w zajęciach, aby usprawnić proces eliminacji trudności i utrwalania wdrażanych zmian.
Ważne: podczas zajęć skupiamy się na trudnościach i deficytach dziecka, co może prowadzić do chwilowej frustracji ucznia. Bardzo ważne jest wsparcie dziecka i motywowanie do systematycznej pracy terapeutycznej, która umożliwi wyrównanie szans edukacyjnych i stopniowe osiąganie sukcesów w nauce.
zajęcia logopedyczne pomogą uczniom z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych. Wskazane jest wsparcie rodzica podczas ćwiczeń zlecanych przez specjalistę. Ważne: systematyczność i współpraca z terapeutą!
zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne przewidziane są dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym. To grupa uczniów, którzy mają trudności adaptacyjne, lęki, są nieśmiali i wycofani w kontaktach rówieśniczych. Inną grupą odbiorców są uczniowie, którzy mają problemy z koncentracją uwagi lub nie potrafią podporządkować się ustalonym zasadom.
zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się: przeznaczone są dla uczniów, którzy mają trudności w planowaniu, w organizacji nauki własnej, dobieraniu metod i technik uczenia się. W trakcie tych zajęć uczniowie poznają sposoby na zwiększenie skuteczności i efektywności uczenia się.
zajęcia rozwijające uzdolnienia organizuje się dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, a także dla mających problemy w funkcjonowaniu w szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu szkoły.
inne – wynikające z konkretnych zaleceń i możliwości organizacyjnych w szkole.