Nasza strona została odwiedzona 9437183 razy.
Dziś są imieniny: Moniki, Floriana, Wladyslawa
07 czerwca br. w Zespole Szkół w Nekli odbyły się działania kreatywne podsumowujące innowację Myśleć i działać kreatywnie pod patronatem pana Karola Balickiego Burmistrza Miasta i Gminy Nekla.
Wpływ na realizację innowacji miały: potencjał uczniów, innowacyjność nauczycieli, wsparcie tradycyjnych form nauczania, rozwój kreatywności, otwartość na zmiany. Ponadto przyjmowanie różnych perspektyw myślenia, ostrości spostrzegania i nieustanne dążenie do zmian, do ulepszania i poprawiania tego, co jest. Ważnymi czynnikami były wsparcie organu prowadzącego, współpraca z firmą Google, powstanie sali STEAM oraz pozyskanie narzędzi, pomocy dydaktycznych z ogólnopolskich programów: Laboratorium Przyszłości, Aktywna Tablica.
Spotkanie, w którym uczestniczyli Burmistrz Miasta i Gminy Nekla, Dyrektorzy, Nauczyciele szkół powiatu wrzesińskiego podzielone było na dwie części. W pierwszej uczniowie klas szóstych, pod kierunkiem nauczycieli: p. Katarzyny Wojtkowiak, p. Joanny Izydorek, p. Katarzyny Kurowskiej i p.Karoliny Wsolak – Graczyk zaprezentowali fragmenty zajęć z matematyki, języka polskiego, informatyki, plastyki, których hasłem przewodnim był obraz Gwiaździsta noc Vincenta van Gogha. Podczas zajęć wykorzystywali nowatorskie pomoce dydaktyczne, np. drukarki 3D, kamery, studio fotograficzne, aplikacje specjalistyczne, okulary wirtualnej rzeczywistości, roboty, dron, filmy edukacyjne, sprzęt do wizualizacji, Chrombooki – zakupione przez organ prowadzący.
W dalszej części uczniowie klas ósmych przedstawili zagadnienia wirtualnej rzeczywistości VR, programowania urządzeń zewnętrznych, projektowania urządzeń elektronicznych.
W przerwie goście mogli obejrzeć wystawę nowoczesnych technologii, a w drugiej części p.Marek Wasiak - wicedyrektor szkoły przedstawił rozwiązania GOOGLE przeznaczone dla edukacji, m.in. możliwość wykorzystywania wirtualnej przestrzeni przez nauczycieli i uczniów podczas zajęć.
Innowacja przyczyniła się także do podniesienia jakości edukacji. Kolejnym efektem jest interdyscyplinarność, intermedialność oraz kreatywność.
Zgodnie z harmonogramem z pracowni STEAM korzystają wszyscy uczniowie na różnych przedmiotach.
Aldona Kubacka
Dyrektor ZS w Nekli