język_Migowy Szkoła Nekla BIP Szkoła Nekla
youtube Zespół Szkół w Nekli twitter Zespół Szkół w Nekli Szkolna Stacja Meteorologiczna - Zespół Szkół w Nekli

Nasza strona została odwiedzona 9186619 razy.

Zespół Szkół w Nekli
  • Slajd 2
  • Slajd 1
| piątek 26 kwietnia | 21:21:45
  • pogoda nekla
  • stacja meteo nekla

Dziś są imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marii

Do zakończenia roku szkolnego pozostało:

• laboratoria przyszłości

Wycieczka regionalna klas 7b i 7c do Puszczykowa i Rogalina
18 października 2019r.
(wrażenia uczestników)

Dnia 18.10.2019r. byliśmy na wycieczce w Puszczykowie i Rogalinie.

Najpierw odwiedziliśmy Muzeum Arkadego Fiedlera. Zobaczyliśmy tam pamiątki z wypraw A. Fiedlera i jego potomków. Arkady Radosław Fiedler opowiedział nam o piramidzie wzorowanej na piramidzie Cheopsa. W ogrodzie można było zobaczyć m.in. replikę Moai i statku Santa Maria. Potem przenieśliśmy się do domu, w którym usytuowane jest muzeum. Młodszy wnuk A. Fiedlera opowiadał nam o zwierzętach i uzbrojeniu.

Następnie pojechaliśmy do Rogalina. Podzieliliśmy się na dwie grupy. W czasie kiedy pierwsza z nich zwiedzała pałac poszliśmy zwiedzać park. Potem zrobiliśmy zamianę i klasa 7b spacerowała po parku, a my zwiedzaliśmy pomieszczenia pałacowe. Chodziliśmy po rozłożonych dywanach, aby nie niszczyć pięknych podłóg. Widzieliśmy bibliotekę, sypialnie dawnych właścicieli, salony i jadalnię.

Najbardziej podobał nam się posąg Moai w Puszczykowie i pałac w Rogalinie.

Klaudia Bielak, Katarzyna Zdziabek, Wiktoria Terlikowska – uczennice klasy 7c

Dnia 18 października, w piątek, zwiedziliśmy Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie oraz pałac Raczyńskich w Rogalinie.

Przed wejściem do muzeum w Puszczykowie naszą uwagę przykuł Moai z Wysp Wielkanocnych oraz inne posągi. Na początku wycieczki zwiedziliśmy piwnicę i salę, w której znajdowały się stroje lotników i modele samolotów. Głównym celem naszej wycieczki była replika statku Santa Maria. Na pokładzie statku, w gablocie, znajdował sie strój z Boliwii, a pod pokładem galeria zdjęć. Kolejny etap naszej wycieczki, to piramida, której wymiary zostały pomniejszone 23 razy w stosunku do pierwowzoru, czyli piramidy Cheopsa. Wewnątrz tej budowli pan Arkady Radosław opowiedział nam o muzeum, którym się opiekuje i swoich podróżach. Powiedział nam również jakie znaczenie ma każda ściana w piramidzie. Północna – bogactwo duszy, południowa – obrona przed niebezpieczeństwem, wschodnia – urody i miłości, zachodnia – siły. Na koniec obejrzeliśmy w domu–muzeum wypchane zwierzęta i inne pamiątki z wypraw Arkadego Fiedlera i członków jego rodziny, o których opowiedział nam jego wnuk. Dowiedzieliśmy się również, że wielu eksponatów nie można obecnie wywozić z odwiedzanych krajów.

W Rogalinie zwiedziliśmy pałac Raczyńskich. Wewnątrz budynku pani przewodnik opowiedziała nam o właścicielach Rogalina i o zasadach jakie panowały w tym domu, np. dzieci do 10-tego roku życia nie mogły jeść z rodzicami. Zwiedziliśmy również galerię obrazów. Największą uwagę przykuł obraz Jana Matejki Dziewica Orleańska albo inaczej Wjazd Joanny d'Arc do Reims. Wiele szczegółów o tym obrazie opowiedziała nam pani przewodnik. Na koniec naszej wycieczki udaliśmy się do parku, w którym zobaczyliśmy trzy dęby: Lech, Czech i Rus.

Na koniec wykonaliśmy zdjęcia grupowe, a potem zadowoleni wróciliśmy do Nekli.

Kinga Olejniczak, Julia Leleń, Wanessa Nowicka – uczennice klasy 7c

Dnia 18.10.2019r. byliśmy na wycieczce w Puszczykowie i Rogalinie.

Najpierw zwiedziliśmy muzeum w Puszczykowie, którego założycielem był Arkady Fiedler. Był tam statek Santa Maria i piramida wzorowana na piramidzie Cheopsa oraz wiele posągów.

Potem pojechaliśmy do Rogalina, gdzie mogliśmy obejrzeć pałac Raczyńskich, po którym oprowadzała nas pani przewodnik. Pałac był bardzo duży i było w nim wiele pokoi, a z niektórych z nich rozciągał się widok na ogromny ogród. Na końcu odwiedziliśmy galerię obrazów i zobaczyliśmy tam największe płótno Jana Matejki – Dziewica Orleańska ­ – o powierzchni blisko 50 m2.

Kacper Jerzewski, Kacper Buliński – uczniowie klasy 7c, ZS w Nekli

W dniu 18.10.2019r. o godz. 9:00 pojechaliśmy na wycieczkę. Humor nam dopisywał. Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy było muzeum Arkadego Fiedlera. Na początku weszliśmy do piramidy wzorowanej na piramidzie Cheopsa. Każdy z nas wybrał sobie miejsce, a dopiero potem dowiedzieliśmy się, że każdej ścianie tej budowli przypisane są inne wartości. Ogromne wrażenie wywarł na nas statek Santa Maria, na którego pokład weszliśmy i jego historia. Po obejrzeniu wszystkich eksponatów znajdujących się w ogrodzie weszliśmy do głównego budynku muzeum. Oprowadzał nas wnuk Arkadego Fiedlera. W pierwszym pomieszczeniu zwróciliśmy uwagę na mapę świata z zaznaczonymi trasami wypraw naszego podróżnika. Okazało się, że Arkady Fiedler był na wszystkich kontynentach oprócz Australii. Ze swoich podróży przywoził różnorakie pamiątki. Widzieliśmy m.in. naszyjnik Afrykanki. W ostatnim pomieszczeniu zobaczyliśmy egzotyczne zwierzęta, m.in. pająki i krokodyle.

Następnie pojechaliśmy do Rogalina, gdzie mogliśmy zobaczyć piękny pałac, w którym mieszkali państwo Raczyńscy. W pierwszym z pomieszczeń znajdowała się jadalnia. Dowiedzieliśmy się, że dzieciom do lat dziesięciu nie pozwalano spożywać posiłków razem z rodzicami oraz, że pałac miał siedmiu właścicieli, a budynek został wybudowany w XVIII wieku. Po obejrzeniu wnętrz pałacowych poszliśmy do galerii obrazów. Zobaczyliśmy tam największy obraz Jana Matejki – Wjazd Joanny d'Arc do Reims.

Największe wrażenie wywarło na nas zwiedzanie pałacu w Rogalinie.

Agata Tylska, Martyna Chmura, Katia Liubinina  – uczennice klasy 7c, ZS w Nekli

18 października byliśmy w Puszczykowie, gdzie zwiedziliśmy muzeum Arkadego Fiedlera oraz w Rogalinie, gdzie zobaczyliśmy pałac Raczyńskich.

Przed wejściem do muzeum w Puszczykowie zauważyliśmy dużego Moai i wiele innych posągów. Potem poszliśmy do piwnicy i do pomieszczeń, gdzie były stroje lotników. Najbardziej podobało nam się na statku Santa Maria. Był to bardzo duży statek. Dowiedzieliśmy się, że przebywało na nim 39 osób. Obok statku stała piramida wzorowana na piramidę Cheopsa. W głównym budynku muzeum były motyle, ptaszniki i dużo innych owadów. Widzieliśmy piranię i kilka wypchanych zwierząt, m.in. krokodyle, ptaki.

W pałacu w Rogalinie najbardziej spodobała nam się biblioteka – była duża, widzieliśmy piękne kręcone schody i mnóstwo książek. Przechodziliśmy przez wiele pokoi, w których właściciele pałacu spali, jadali, odpoczywali, spotykali się z rodziną czy znajomymi. W wystroju pomieszczeń zwróciliśmy uwagę na występowanie wielu złoconych elementów. W danym miejscu wszystko było w tej samej kolorystyce. W jednej sypialni tapeta i zasłony miały takie same róże. Zapamiętaliśmy też park, w którym były trzy dęby: Lech, Czech i Rus. W galerii obrazów największe wrażenie wywarł na nas obraz Jana Matejki – Dziewica Orleańska, który był bardzo duży i zajmował całą ścianę.

Jagoda Terlikowska, Monika Szymańska, Zuzanna Tycner, Zuzanna Rybicka  – uczennice klasy 7c, ZS w Nekli

W piątek 18.10.2019r. byliśmy na wycieczce w Puszczykowie, a następnie w Rogalinie.

W Puszczykowie było bardzo dużo różnych posągów, np. Moai. Był też statek Santa Maria, na którym Kolumb dopłynął do Ameryki. Była tam też piramida wzorowana na piramidzie Cheopsa. W domu Arkadego Fiedlera jest obecnie muzeum. Na ścianach widzieliśmy różne owady, np. wielkie pająki i piękne motyle. Wypchane zwierzęta wyglądały jak żywe, a wielka pirania, ku zaskoczeniu nas, była roślinożerna.

W Rogalinie był piękny pałac państwa Raczyńskich, który powstał w XVIII wieku, a od 1949 roku jest oddziałem Muzeum Narodowego w Poznaniu. Było tam wiele ładnych pokoi. Na zewnątrz budynku był duży ogród, a za tym ogrodem były trzy dęby o nazwach: Lech, Czech i Rus. Następnie byliśmy w galerii obrazów, gdzie był bardzo duży i ładny, wręcz piękny, obraz Jana Matejki.

Najbardziej podobał mi się statek Santa Maria, a Maciejowi piramida wzorowana na piramidzie Cheopsa.

Maciej Grabowski, Patryk Pluciński  – uczniowie klasy 7c, ZS w Nekli

18 października pojechaliśmy na wycieczkę do Puszczykowa i Rogalina.

Zobaczyliśmy repliki wielu rzeczy. Były też przedmioty, które Arkady Fiedler przywiózł ze swoich podróży. Byliśmy w piramidzie wzorowanej na piramidzie Cheopsa.

Później pojechaliśmy do Rogalina, gdzie zwiedzaliśmy wielki pałac, którego pomieszczenia zostały pięknie odnowione, a wokół pałacu mogliśmy zobaczyć zadbany ogród. Poszliśmy również obejrzeć stare dęby, którym nadano imiona: Lech, Czech i Rus.

Najbardziej podobała nam się replika statku Santa Maria.