język_Migowy Szkoła Nekla BIP Szkoła Nekla
youtube Zespół Szkół w Nekli twitter Zespół Szkół w Nekli Szkolna Stacja Meteorologiczna - Zespół Szkół w Nekli

Nasza strona została odwiedzona 9154170 razy.

Zespół Szkół w Nekli
  • Slajd 2
  • Slajd 1
| sobota 20 kwietnia | 02:06:32
  • pogoda nekla
  • stacja meteo nekla

Dziś są imieniny: Czeslawa, Agnieszki, Mariana

Do zakończenia roku szkolnego pozostało:

• laboratoria przyszłości
  • Gsuite
  • Ucz się 1
  • Uczę się

Artykuły / Rajd do Swarzędza

dodane w środa 23 października 2019 r., przez Małgorzata Kubiaczyk

19 października 2019r. pojechaliśmy na rajd do Muzeum Pszczelarstwa w Swarzędzu. Zbiórka była na peronie w Nekli o godzinie 8:45. Panie rozdały nam kamizelki odblaskowe i czekaliśmy na pociąg, który przyjechał o 9:00. Wsiedliśmy do niego i pojechaliśmy. Po przyjeździe do Swarzędza, poszliśmy do muzeum gdzie na ławkach zjedliśmy drugie śniadanie. Po posiłku weszliśmy do muzeum z przewodnikiem. Pan opowiedział nam o pszczołach i trzmielach, jak budują swoje gniazda oraz  jak wyglądają i jakie korzyści z nich mają ludzie. Powiedział również jak dawniej je hodowano i chroniono przed złodziejami miodu np. takimi jak niedźwiedzie. Pokazywał też potrzebne przyrządy do pracy przy pszczołach np. podkurzacz (do oddymiania pszczół), strój (do ochrony przed pszczołami). Pokazał wyroby pszczelarskie i opowiedział o ich zastosowaniach i właściwościach. Pod koniec zakupiliśmy pamiątki np. miód, świeczki. Potem poszliśmy obejrzeć ule, które miały kształt domów oraz były wyrzeźbione w drewnie. Po obejrzeniu uli pożegnaliśmy się z przewodnikiem i poszliśmy do restauracji McDonalds na obiad. Po posiłku pomaszerowaliśmy nad Jezioro Swarzędzkie. Po drodze przeczytaliśmy na tablicy opowieść o Złotym Tronie. Podczas dalszego spaceru podziwialismy piękną złotą jesień. O godzinie 14:48 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nekli. Wycieczka była bardzo ciekawa i pouczająca.  Uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji na temat pszczół i ich pożytecznego wpływu na życie człowieka.